lauantai 5. lokakuuta 2013

Perheenvaihto + Mi cumpleañooos

Hola! Niinkuin jotkut teistä huomasikin olin laittanut mun blogin muutamaksi päiväksi yksityiseksi ja nyt vaihdoin blogin osoitteenkin. Ensinnäkin kirjoitan taas puhelimella blogitekstiäni, koska tietokoneeni ei toimi. Joten pahoittelen kirjoitusvirheistä!

Aika paljon tässä nyt tapahtu parin päivän aikana.. vaihdoin perhettä eilen. Syitä siihen että vaihdoin perhettä on monia. Se oli erittäin rankkaa mulle, että mun mielipiteitä ei kuunneltu perheessä juuri yhtään. Ensimmäisen 2 viikon aikana oli erittäin kivaa mennä kokoajan jonnekkin, koska en ollut koulussa. Nyt käyn kuitenkin koulua ja mun koulupäivät on tosi pitkiä, ja mulla on kavereita niin mulla ei vaan yksinkertasesti riittänyt aikaa ja energiaa tehä kaikkiea mun perheen kanssa. Esim. olin juuri tullut koulusta kotiin erittäin väsyneenä ja nälkäsenä kun mun ex host isä kysyi haluatko lähteä lenkille sanoin että sori mutta en jaksa nyt haluun syödä jne. jonka jälkeen sain kuulla kuinka laiska olen enkä ikinä tee mitään ja kuinka voin olla väsynyt kun hän itse ei ole väsynyt. Myös jos multa kysyttiin haluanko viikonloppuna lähteä aikasin aamulla jonnekkin ja sanoin että haluaisin nukkua vähän pidempää kun on viikonloppu niin sain kauheet raivot että kyllä sun on pakko tulla. Myöskin musta tuntui ettei ketään muuta paitsi mun host äitiä pahemmin kiinnostanut mun olemassa olo sielä perheessä. Matkalla host äitini kanssa ilmeni nämä ruoka ongelmat ettei hän vaan antanu mulle ruokaa ja jos kysyin ruokaa sain kuulla esim. mitäh onko sulla taas nälkä jne. Ruoka on tosi itsestäänselvä asia, joten en todellakaan tykännyt, että minulle tuli huono mieli siitä että kysyn ruokaa. Host vanhempani myös olivat melko tiukkoja joten aina pelotti kysyä saanko mennä jonnekkin koska vastaus melkeen aina oli ei. Vaan muiden vaihtareiden kanssa sain tehdä asioita mutta silloinkin muutamana kertana oli ongelmia. Aina jos halusin paikallisten kanssa jotain tehdä niin en saanut. No tän retki jutun kanssa tuli myös melkosia raha ongelmia joka oli mulle se viimenen tikki ja sanoin rotareille haluavani vaihtaa perhettä. Mun host äiti suuttui niin paljon noista raha-asioista että sano että sä lähet täältä nyt heti pois. Pakkasin mun kamat ja seuraavana aamuna kun menin kouluun otin matkalaukut mukaan koulubussiin, yritin sanoa hei hei host äidilleni, mutta hän sulki portin nenän edestäni. Koulun jälkeen tulin tän yhen Rotaryn kotiin asumaan kunnes mulle löytyy uus perhe!

Siis niin paljon sekoja juttuja tapahtu tän parin päivän aikana ja siellä matkalla, että oon kyllä saanu jonkun asteiset traumat tästä. Oon ainakin oppinut ettei täällä oikeesti kannata luottaa kehenkään. Ainiin syy miksi vaihdoin blogin nimen ja laitoin yksityiseksi hetkeksi oli, että mun host äiti alko yhtäkkiä lukemaan mun blogia google kääntäjän avulla ja tämän takia luuli, että olisin haukkunut hänen äitiään ja host veljeäni, hän myös luuli että joimme koulussa bisseä?! Ja yritti vakuuttaa rotareille että meillä on ollut alkoholia koulussa jne. Eikä voinut vaan kysyä multa että mitä tää oikeesti tarkottaa. Google kääntäjähän ei tunnetusti suomea ainakaan mitenkään oikein käännä. Varsinkin kun puhun aika lailla puhekielellä täällä. Aina oon tosi varoen kirjottanut tätä blogia enkä todellakaan oo haukkunut ketään täällä blogissa. Joten toi oli ihan naurettavaa. No nyt asun täällä rotarin kotona ja oon erittäin onnellinen, toivon että mun seuraavan perheen kanssa asiat menis paremmin ja että saisin sen pian!

Tänään on mun syntymäpäivät jayy ! joten osa vaihtareista tulee syömään tänne kakkua sen kunniaks haha. Eilen oltiin yhen meiän koululaisen synttäreillä ja sit ku kello tuli 12 yöllä alettiin juhlii munki synttäreitä haha. Oli niin hauskaa ja silloin oikeesti ajattelin etten enää ikinä haluu palaa Suomeen. Kaiken tän paskan jälkeen silti tykkään tästä maasta vaan enemmän ja en olis parempia kavereita voinut ees toivoa!

3 kommenttia:

  1. kääntäjät joo, ei ne puhekieltä ymmärrä. Mutta ziljoona zemi rutistusta, olet urhea, pidä puolesi ja tiedän että sinä kyllä pärjäät. Anna auringon paistaa! Halipus Mama!

    VastaaPoista
  2. Voi, Alisa!!!!
    Paljon,paljon synttärionnitteluita serkuiltasi Francescalta ja Patricialta ja minulta.

    Kauheaa lukea, että asiat eivät olleetkaan menneet niin auvoisasti kuin blogista annoit ymmärtää ( tietenkin tiesin, että suoraan ei voi kaikkea sanoa :()... Paljon lämpimiä ajatuksia meiltä Sinulle.
    Terveisin Stella-täti

    VastaaPoista
  3. MISSS YOUUUUU TERVEISIN ILLUKKA <3333 onneks sait vaihettuu tota perhettä huhhuh hullui :DD tuu jo takasiiiiin

    VastaaPoista