sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Me encanta tu sonrisa, Monalisa

Uudessa kodissa ollaan vihdoinkin! Ennen ku tulin tänne, olin kolme yötä tanskalaisen vaihtarin host perheessä, koska Itävaltalainen vaihtari tuli sen rotaryn luo siks aikaa ku sen äiti matkustaa nii siel ei ollu tilaa enää oikee :D nii muutin sit väliaikasesti sen tanskalaisen kotiin ja oikein kivaa oli ❤❤! Eilen tulin tänne mun uuteen perheeseen ja kyllähän se jännitti ihan sikana taas ja vieläkin vähän jännittää! Pitää taas opetella uuden perheen tavoille mikä on alussa vähän stressaavaa mua ainaki pelottaa et teen kaiken ihan "väärin" haha. Mut tän perheen tavoille on ainakin tähän mennessä ollu paljon helpompi sopeutua kun edellisen. Voisin sanoa, että muistuttaa vähän mun perhettä Suomessa! Mulla on 17 vuotias host veli joka käy ulkona paljon ja 19 vuotias host sisko ja äiti ja isä. Vanhemmat vaikuttaa tosi chilleiltä ja sisarukset tosi kivoilta. Vaikka isä ja sisarukset osaavat puhua kaikki englantia, he silti puhuvat mulle vaan espanjaksi, mikä on tosi hyvä. Ja vitsit oon ylpee mun espanjankielen taidoista tällä hetkellä!! Ruokapöydässä pystyn ihan hyvin seuraamaan keskustelua niin että ymmärrän mistä puhutaan ja muutenkin tuntuu että ymmärrän jo niin paljon ❤ mutta myöskin sit on paljon sanoja vielä jota en tiedä niin se vähän vaikeuttaa jossain tilanteissa. Puhua pystyn mutta en todellakaan oikein :D usein se on sellasta että selitän jotain sanat väärissä järjestyksissä ja väärissä muodoissa mutta ihmiset silti ymmärtää mist puhun. Haluisin oppia kummiskin puhumaan oikein :D! Mut joo mul on tässäkin perheessä oma kylpyhuone ja huone. Tuntuu et oon tosi onnekas ku sain taas oman kylppärin! Mitenköhän tuun pärjäämään Suomessa enää.. 

Mun tietsikka on siis vieläkin rikki nii en voi laittaa tänne blogin puolelle mitään hienoja kuvia :( Haluisin kyllä kun tää meidän talo on niin kaunis! Mutta ehkä pääsen viemään mun koneen korjattavaks tonne jonnekki mustille markkinoille mis siis myydään pelkästään varastettuu kamaa ja ne myös korjaa tietokoneit kännyköit yms. paljon halvemmalla haha. Mutta erittäin ilonen olen täällä ja ihan mahtavalta vaikuttaa tähän mennessä:)!! 

Estoy en mi nueva familia ahora! Tengo un hermano tiene 17 años
y un hermana tiene 19 años y mamá y papa. Ellos son muy sympatica. Me gusta mucho. Mi casa tambien es muy bonito y grande! Tengo mi propio habitacion y baño. Antes yo fui aqui viví con la familia de un intercambista 3 noches. Fue muy divertido! Mi computadora es roto :( por eso estoy un poco triste. Pero ahora en este familia estoy muy feliz!! Chaoo!

My room!

Mi baño!


Perjantaina Carlan isällä oli 50v synttärit niin mäkin olin siellä niitä juhlimassa kun olin siellä asumassa silloin:) Syötiin paljon paljon paljon asadoa eli vähän niinku barbequeta! Rakastan tätä ruokaa täällä.

Lol oli nii hauska kuva et oli pakko laittaa hahah. Koulussa on hauskaaa!! Hay muy divertido en colegio!

Besos Alisa ❤

3 kommenttia:

  1. Hyvä et on kivaa jee

    VastaaPoista
  2. Ihanaa hassutassu kuulostaa hyvältä! Mamalle papalle ja sisaruksille paljon terveisiä Suomesta. Ensi viikoksi on luvattu lunta.. ps tarvittaessa osta kone sieltä pörssistä.. t. Äiti

    VastaaPoista
  3. Ihanaa et sul menee paremmin! Mä luulin et oot poistanu sun blogin ku osoite vaihtu niin et arvaakaan miten iloinen olin ku löysin tähän uuteen blogiin ja luin et sul on kaikki ok! :) Uus perhe kuulostaa ihan mahtavalta, vitsin siistii saada oma kylppäri :D Ja tosi kiva et on omanikäst seuraa ja kouluki on lähempänä! Toivottavasti sun vuosi nyt lähtee ihan kunnol käyntiin :)<3 Sun espanjantaidot on kyl kehittyny ihan älyttömästi, mul kesti tosi kauan tajuta miten esim. imperfekti toimii mut sä osaat jo käyttää sitä huippu hyvin! Korjaan pari virhettä tosta sun tekstistä niin voit sitte kattoo et mikä meni väärin ja mikä oikein :) Mut oot kyl oppinu ihan älyttömästi!

    Estoy en mi nueva familia ahora! Tengo una mamá, papa, un hermano de 17 años y una hermana de 19 años. Ellos son muy simpáticos. Me gustan mucho. Mi casa es muy bonita y grande! Tengo mi propia habitación y baño. Antes de venir aquí estuve vivendo con la familia de una otra estudiante de intercambio por 3 noches. Fue muy divertido! Mi computadora est+a rota :( por eso estoy un poco triste. Pero ahora en esta familia estoy muy feliz!! Chaoo!

    VastaaPoista