lauantai 24. elokuuta 2013

los niñas locos

Hola! Ensinnäkin eilen heräsin ja sit mun kodinhoitaja sano et meiän hamsteri on kuollut XD mentii äkkii mun veljen kaa kattoo ja joo siel se makas kuolleena.. todennäkösesti sen takii et se yö oli ollu ihan sika kylmä varmaa joku 5 astetta ollu hahah. Mut joo mun host äiti tekee vapaaehtoistyötä noiden slummilapsien kanssa opettamalla niille tanssia. Hän siis menee kerran viikossa yhelle slummilapsien koululle opettamaan tanssia! Hän kysy jos haluun mennä mukaan ja tottakai halusin.

Täs on yks luokkahuone.. koko koulussa oli 3 luokkaa. Et kyl meillä on ihan hyvin asiat siellä Suomessa.. Niin ja siis niinku huomaatte kaikil on paljon vaatteita päällä sisälläkin koska siel on ihan jääkylmää.

Eli siis Paraguaylainen kansallistanssi on tällästä bottle dancea et niinku tanssitaan viinipullot pään päällä :D niin nää nyt harjotteli sitä kokispulloilla! Tuol pohjas oli hiekkaa et ne pysyis siin päässä

Siis nää oli iha hulluja :D 20% ajasta tanssittiin ja 80% ajast tehtii jotai ihan muuta. Ja koko porukas oli yks poika :D


koulun piha

Mira que lindaaa <3 = katsokaa miten söpö <3

linssiludet ;D 

perus..


Siis heti ku tultii tonne koululle nii joku noist tytöist katto mua ja sano HAAAA miten valkoinen!! Ja tuli halaamaan mua XD sit ne kaikki hiplas mun hiuksii kokoajan ja sano et oon ku oikee barbi ja niit kaikkii myös kauheesti kiinnosti et mis mun äiti on :D Sit ku sanoin et Blanca(host mom) on mun äiti nii ne oli iha mitääääh hahaha. Sit ne kaikki oli tietenki tosi kiinnostuneit mun kamerasta ku ei tääl todellakaa kellää oo mitää järkkäreitä.. nii annoin sit kaikkien ottaa sil kuvii vaik välil vähä pelotti et se putoo maaha ku niil oli kunnon tappelut kuka saa ottaa kuvan seuraavaks haha... mut ne kaikki oli niin ihania ja siitäki ne tappeli kuka saa istuu mun vieressä ja kaikki kokoaja halaili mua. Voisin adoptoida jokaikisen <3 Nii ja sit noitten lapsien vanhemmat halus kaikki ottaa kuvan must niiden kännyköil niiden lasten kaa ja must yksikseen :D oon julkkis oohhh hahah elävä barbie paraguayssa hahah

No sit ku noi pikkuset oli lähteny nii tonne tuli vähä vanhempii tyttöi tai no siis mun ikäsii ja sit mun host mama kysy et haluunks mäki tanssii XD tottakai halusin. Sit kaikki puki noi hameet päälle ja siellä sit tanssittii mikä oli tosi vaikeeta.. onneks noi ei tanssinu pullot päässä hahah


Siis mun host mom tanssi koko tunnin toi sen päässä sit ku se laitto sen mun päähän nii herrajumala siis must tuntu et jos vähänki liikautan mun päätä nii se putoo :D et iha hulluu et joku voi tanssii tollaset pääs huhhuh..

Sit ku tulin kotii nii tää musikaalisuus vaa jatku ku mun host veli Carlos näytti ton soittimen mitä se on soittanu.. siis en muista ton nipee mut se on kans joku Paraguayn kansallissoitin. En oikee päässy viel jyvälle et miten sitä olis kuulunu soittaa haah..
Nii ku oltii tultu kotii mun veli kans kysy et pelottiks mua siel? Sanoin öö ei?? Niin se sano et siel on ihan sika vaarallista varsinki myöhään .. ku siel asu siis kaikki köyhät ja se oli kunnon slummi. Jokasen eurooppalaisen pitäs nähä tällästä niin oppis arvostamaan sitä oloa siellä. Suomessa ne ihmiset ketkä luokitellaan köyhiksi, on rikkaita täällä. Sit ku tultii kotii nii mentii bussis 2 opettajan kaa samaa matkaa.. tai no ei ne nyt oo oikeit opettajii mut ne vapaaehtosesti opettaa niit köyhiä. Sit tänään joku soitti mun host mamille. Ihmettelin vähä ku se puhu jtn rotareista siin puhelimes. Sit se kerto mulle (google translatorin avulla) et se mies kenen kaa tultii eilen samaa matkaa kotii bussilla nii soitti ja pyys et voiks se viedä mua jonnekki Asuncionin lähikaupunkeihi sen kaa?? Niiku lomalle tai sillee. Siis tähh en älyy. Ensinnäki se oli ihan varmasti joku 30 vuotias toiseks se oli eka kerta ku näin sitä ikinä ja puhuin sen kaa ehkä 2 lausetta. Sit mun host mami oli sanonu sille et Rotarit ei anna lähtee muun ku perheen kaa minnekkää jne jne... joo hyvä koska en olis kyllä halunnukkaa hahahh

Sit toissapäivänä olin mun mamin kaa sen englannin tunnilla. Täällä siis jos nää oikeesti haluu oppii englantia niin on pakko ottaa ylimääräsii tunteja.. Mut niin sit tulin sinne ja jokaikinen tuijotti mua siis niin paljon ja heti yks tyttö sano mulle et omg sul on niin kauniit silmät! Sit sen tunnin lopussa ne kaikki keräänty mun luo juttelemaan kaikkee ja kyselemään kaikkee ja opettaa mulle guaranii ne oli ihan sika mukavia! Ja ne oli kaikki 16-17 vuotiaita. Sit yks poika pyys mun numeroo ja jotenki ehkä hieman erehdyksissäni sit annoin sen :D No tottakai se sit heti seuraavan päivän soitti mulle ja kysy et haluunks lähtee sen kaa lauantaina (tänään) shoppailemaan. Sit sanoin et en tiiä pitää kysyy mamilt jne sit se sano et okei lähetä sun äidin puhelinnumero. ps. kuinka siistii pystyn puhuu espanjaks puheluita! No mun onnekseni mul ei ollu saldoo mun puhelimessa(mul on siis tääl nyt myös paikallinen puhelin), Nii en voinu lähettää hahahah. Mut emmä kyl olis halunnu mennäkkää.. koska tiedän et jos lähen jonku pojan kaa jonnekki nii sit ne on iha rakastuneit muhun koska oon suunnillee ainut blondi koko maassa ja kaikki haluu olla mun kaa nii pitää vähä miettii ettei iha jokaikisen kaa mee kaikkialle vaik haluiski - vaa kaverimielessä. Mut tosi hyvin menee täällä kohta lähetään elokuvii kattoo jtn kauhuelokuvaa mamin ja veljen kaa! Ai että mä tykkään mun perheestä <3

Chau chau! Alisa

4 kommenttia:

  1. Wow, toi on varmaan ihan älyttömän avartava kokemus olla noin eksoottisessa maassa!

    VastaaPoista
  2. On aina illan piristys tulla koneelle ja huomata sulta uus postaus! On ihan sikamielenkiintoista lukea näitä sun kokemuksia, varsinki ku itelläki mahdollisesti siintää edessäpäin vaihtoon lähtö. Ois tosi kiva vaikka mailailla sun kanssa ja kuulla enemmän kokemuksia ym että osais itekkin varautua siihen mitä kaikkea sitten on edessä.. :D annikagrau@hotmail.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi ihana kuulla! Koska oon kokoajan miettiny et kiinnostaaks ketään ees lukee näitä ku äiti ja iskä on ainoot ketkä jotain kommentoi haha :D laitan sulle sähkopostia mahollisimman pian!

      Chauchau!

      Poista