sunnuntai 22. syyskuuta 2013

This scared the shit out of me

Viimepostauksessa kerroin kuinka ranskalaisen Léan kännykkä yritettiin varastaa torstaina. No tänään toinen suomalainen vaihtari täällä, Iiris, ryöstettiin. Hän oli ollut siis pyöräilemässä host isänsä kanssa kunnes jotkut moottoripyörä tyypit oli tullut aseiden kanssa ja ryöstänyt niiden kännykät :s siis niil ei varmaan oo ollut rahaa mukana ollenkaan koska mulle sanottiin et vaan niiden kännykät ryöstettiin.. Siis oon oikeesti ihan järkyttyny. Oon ollu monta kertaa keskustassa kamera kaulassa Iphone taskussa ja kaikki rahat mukana.. ja eikä mua se pelota periaatteessa että mun jokaikinen omaisuus vietäis vaan ihan vaan se et joku tulee uhkaamaan sua aseen kanssa kadulla. En tiiä oikeesti mitä mun pitäis ajatella mut oon ihan järkyttyny ja siis täl hetkel must tuntuu etten uskalla tehä mitään oikeesti. Ja Iiris oli vielä sen host isän kanssa.. Alan nyt olla ihan kiitollinen ettei mun host vanhemmat oo päästäny mua yksin lenkille tms... No ei siinä vielä kaikki menin facebookkiin äsken ja mun tuttava täältä paraguaysta pahoitteli ettei ole vastannut mun viesteihin mutta ei oo voinut koska sen kännykkä ryöstettiin! Siis mietin vaan niitä kertoja kun täsmälleen sama olis voinu käydä mullekin ja oon ollu täällä nyt 5 viikkoa ja yks mun kaveri on yritetty ryöstää ja 2 on ryöstetty.. et tuntuu täl hetkel siltä et mullekkin ihan varmasti käy jotain kun oon tääl kummiskin koko vuoden..

Eilen oltiin ajamassa pois rotary tapaamisesta ja oltiin liikenne valoissa niin ja siinä meiän eessä oli bussi ja siinä kadulla oli perus ikkunanpesijöitä jotka pesee autonikkunoita liikennevaloissa. En tiiä mitä siin kävi mut yhtäkkii vaa näin et joku heitti sellasen iha sairaan ison kiven sitä bussii päin ja sit sielt bussist juos varmaa kymmenen miest ulos ja ne alko hakkaa toisiaan siin keskellä autotietä meiän auton eessä. Mun äiti vaa sano ikkunat kii ikkunat kii ja kummatki tuijotettii vaa suut auki sit ne jotka oli tullu sielt bussist lähti juoksee karkuu ja sit valot vaihtu vihreeks ja samal sekunnil poliisiauto ajo iha täysii vilkut soiden(miten hitos se sanotaan?). Siis kyllä suomessakin sitä välillä joutuu näkemään jotain kärhämää jossain mut toi oli silti sellanen tilanne et minä ja mun äiti oltii kummatki iha sydän kurkussa.!!!

Noh mun oli vaan pakko tulla kertoo koska oon edelleen ihan shokissa tosta et se Iiris ryöstettiin:/ Mut olin tänään shoppailemassa Tanskalaisen Carlan kanssa ostoskeskuksessa ja oli niin hauskaa <3 löysin kenkäkaupan missä kaikki kengät oli 34 kokoa ja siis siel oli ihan sika hienoi korkkareita olin niin taivaassa koska mun jalka tosiaan on 34 kokoa joten Suomessa mun on mahdotonta ostaa mitään kesäkorkkareita :s ainut vaan et ne oli aika kalliita, tai siis samaa hintaluokkaa kun Suomessa eli 70e about. Joku päivä meen ostaa koko kaupan tyhjäkss<3 Joo ja sit mäkkärimyyjä tuli ottamaan meistä kuvia XD hahah.

Mut nyt meen nukkumaan ja älkää te nyt siellä Suomessa olko mitenkään huolissaan .. tällästä valitettavasti käy täällä mut lupaan olla extra varovainen jatkossa. CHAU ps. Suomi Te amo <3

4 kommenttia:

  1. Aseelliset ryöstöt hui. Kunhan muistat että mikään tavara tai raha tms ei ole minkään sankariteon arvoinen joten jos tarpeesee menee niin menkööt. Halit Mama

    VastaaPoista
  2. Jos oikeesti rupee pelottamaan niin värjää tukka tai anna sen kasvaa luonnollisen väriinsä. Toi elämä noilla paikallisilla köyhillä on tosi kurjaa ja ne ei pätkääkään välitä mitä niille tulee seurauksia tai kuinka sulle käy. Kaikki se huolenpito mitä sun host perhe on siellä sua vahtinut , on siis todellakin tarpeellista. Ole extra varovainen !! Pus Iskä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei se tukan värjääminen estä sitä jos joku mut haluu ryöstää, vaikka antaisin mun hiusten kasvaa omaan väriinsä huomaa musta silti etten ole paikallinen. Ja niitä paikallisiakin ryöstetään joka päivä niin uskon ettei tukan värjäys mikään ratkaisu tähän asiaan ole :/ mutta oon kummiskin varovainen ja nyt osaan oikeesti varoa kun tiedän että näitä ryöstöjä oikeesti tapahtuu tosi paljon..

      Pus!

      Poista