tiistai 8. lokakuuta 2013

Anteeksi huono suomeni

Holaa! Oon niin iloneeen! Vaikka joudunki kirjottaa näit postauksii nyt kännykäl koska mun kone on rikki, on ärsyttävää oon silti erittäin onnellinen. Nää muutamat päivät täällä mun rotarin kotona on mennyt oikein hyvin. Oon oikeesti tajunnut nyt et mitä paskaa jouduin kestää aikasemmin. Nyt tiiän millast tän host perheessä asumisen pitäis olla ja millasta ei. 

Eilen sain myös itselleni seuraavan perheen <3 Muutan sinne vasta lauantaina koska perheen äiti on jossain matkoilla ennen sitä :D Tiiän sen perheen, koska tän vaihtovuoden alussa oltiin kaikki vaihtarit siellä syömässä pizzaa rotexien(eli entisten vaihtareiden) kanssa. Sen perheen tyttö oli just Saksassa vaihossa ja ne on hostannu oppilaita monta kertaa! En tiiä onks mulla siinä perheessä muita sisaruksia mutta sen näkee sitten. Myös muistan silloin kun oltiin siellä mä vaan toivoin et voi kumpa mä saisin asua siellä, koska se niiden talo on HUGE! Siis se on kunnon linna! Uima-allas löytyy myös niiden mega pihalta. Eli ihan hyvältä kuulostaa mun korvaan ;) Perhe vaikuttaa superkivalta joten toivon, että ensivaikutelma oli oikea! Eilen olin siis todella onnellinen kuullessani tämän ja olen edelleenkin:). 

Myös koulussa menee ihan sika hyvin, meiän espanjan opettaja oli kehunut meitä kaikkia eilen rotareille et ollaan kehitytty tosi paljon. Oon myös kuullut sitä paikallisilta oppilailta et puhun tosi paljon paremmin espanjaa nykyään:) No kohtahan sitä ollaanki oltu täällä jo 2 kuukautta et ei ihme jos puhun paremmin. Sunnuntaina olin yhen meiän koululaisen kaa ulkona kahestaan ja se oli eka kerta ku oikeesti hengailin yksin jonkun paikallisen kanssa(jos hostperhettä ei lasketa). Mutta paremmin ku hyvin selviydyin vaikkei tämä melkeen sanaakaan englantia puhu! Koulussa tuntuu nyt olevan enemmän paikallisia kavereita ja muutenkin oon nyt alkanu vaan nauttii siitä rennosta meiningistä. En enää ota paineita espanjan oppimisesta- oon varma että loppujen lopuksi tuun sen oppimaan tän vuoden lopussa. Koulumatkassakaan ei oo nyt mitään ongelmia kun asun lähempänä koulua ja kun meen mun uuteen perheeseen oon vika jonka koulubussi noutaa :D eli saan nukkua about 1,5 h myöhempään. Mä vaan niin tykkään Paraguaysta nykyään! Rakastan sitä että kun mennään koulubussiin kadulla saattaa kävellä jäätelömyyjä ja voimme ostaa jäätelöt 15 sentillä auton ikkunasta. Rakastan sitä että tää koulu ei oo liian vakavaa, tänäänki mentiin yhtäkkiä vaan pelaamaan fudista, ja opettajat anto meille kakkua kun oli rehtorin synttärit! Ja me vaihtarit mentii kaikki laulamaan synttärilaulu rehtorille, espanjaksi englanniksi suomeksi ja ranskaksi! Rakastan sitä et sellaset pikkujutut saa mut iloseks ku aamulla istuin autossa ja näin ekaa kertaa kuinka roska-autot toimii täällä. Se roska auto ajaa hitaasti ja kaks miestä juoksi siinä vierellä ja haki talojen eestä aina roskapussit ja heitti sinne roska-autoon. sit joduttiin varmaan 10 min jumittaan siinä roska-auton takana, koska se nyt sattu olemaan meidän edessä ja ne roskakuskit juoksenteli pitkin autoteitä roskasäkkien kanssa hahaha. Eilen myös ku lähettiin koulusta nii meiän edessä ajo sellanen iso auto täynnä sikoja. Ja ne siat oli siis silleen et ne pysty näkee ihan! Oon vaa niin onnellinen et oon saanut tän tilaisuuden nähä tän kaiken erilaisuuden. Nyt kun alan tottumaan tähän ja sopeutumaan mä niin tykkään kaikesta täällä. Me encanta Paraguay <3Nyt jo mua pelottaa ajatus et joudun joku päivä jättää kaikki kaverit ja mennä takas Suomeen..!
Tää kuva on niistä synttärijuhlista viimeperjantailta! John David & Phoebe America, Sophia Paraguay ja synttärisankari, Minä ja Andrés Belgia!

Meiän perus oppitunnit. Eastside!!

Täst on nyt jo vähä aikaa mutta niink huomaatte vierailtiin mäkkärissä Carlan kanssa ;)

Tänään ku meiän opettaja lähti nii mentii sit noiden vanhimpien kemian tunnille!Eli nää on siis high schoolissa kolmosella. Eikä kukaan tehnyt mitään haha niinku kuvasta voi päätellä.

Small translation in spanish:
Estoy muy feliz ahora aqui en Paraguay! En sabado voy en mi nueva familia. Visto mi nueva familia una vez y ellos estan muy bien. En colegio hay muy divertido y me gusta la diferencias en Paraguay y Finlandia. Porque diferencias yo ver todos dias estoy feliz.  Me gusta el tiempo aqui en Paraguay, hay sol y no frio como en Finlandia jaja! 

Besos Alisa <3


1 kommentti:

  1. Jihuu, koulu on kivaa ! Tossa yhessä kuvassa sulla on lasit ?? siis onko sulla lukulasit, tosi nörtti. HAH hah. t.iskä

    VastaaPoista